2005 syksyllä, näin Aki Pyysingin televisiossa kertomassa ammatistaan. Ohjelma oli joku A-studio tai vastaava. Juontaja yritti jotenkin pitää pilkkanaan Akia, joka mielestäni laittoi tädille jauhot suuhun.
Aki kertoili vakuuttavan tuntuisesti ja kassanhallinnasta ja riskeistä, ja meikä oli myyty. Aikaisemmin en ollut kuullutkaan nettipokerista, mutta tuon ohjelman jälkeen kipitin välittömästi nettiin ja avasin tilin Bettsonille.
Seuraavana päivänä marssin oitis Akateemiseen kirjakauppaan ja ostin Sklanskyn Small-Stakes-Holdem-kirjan. luin kirjan ehkä neljä kertaa seuraavan parin viikon aikana.
Mitään rahaa en heti pokeri-tilille tallettanut vaan pelasin pelkällä leikkirahalla, kunnes tililläni oli useita kymmeniä tuhansia leikkidollareita. Tätä itseasiassa kesti ehkä pari kuukautta.
Sitten löysin EverestPokerin joka tarjosi ilmaisia limit-sittareita 10c palkinto potilla. Voittaja keräsi siis 5c kakkonen 3c ja kolmonen 2c. Noita turnauksia tahkosin melkoisen määrän. Keräsin niillä n.7$ rollin itselleni.
Seuraava askel oli limit pöydät Everestillä, alkaen tasolta ,02/,04. Rollin hallinta mielessä sukkuloin tasoja ylös ja alas kunnes kasassa oli 50$. Muistaakseni pelasin tuolloin parhaimmillaan 0,10/0,20 pöydissä.
Uutenavuotena 2006 päätin lopulta sijoittaa rahaa pelaamiseeni, ja tallensin yhteensä 200euroa muutamalle eri saitille.
Vuoden lopussa rolli näytti 1200euroa, ja pelasin parhaimmillaan 1/2 pöydissä.
Vuoden 2007 puolessa välissä näytti siltä että ylitän kirkkaasti 3000euron rajan, mutta loppu vuonna vaihdoin tylsäksi käyvän limiittipelin no-limittiin, enkä tehnyt tulosta juuri lainkaan. Tappiotakaan ei tullut mutta tuottoa en saanut aikaiseksi vuoden jälkipuolella kuin nimeksi.
Nyt rolli on n.2600euroa ja taistelen edelleen oppiakseni no-limit pelin. Tiedän tekeväni hyvää tulosta limiittipelillä jota pelaan yleensä tasolla 2/4, mutta nautin enemmän no-limitistä. Vaikka välillä takkiin tuleekin.
Turnauksia olen pelannut koko kahden vuoden ajan säännöllisesti. Pärjään hyvin sittareissa, ja isommissakin turnauksissa olen vahvoilla n. puoleenväliin asti. Sen jälkeen alkaa selkeät ongelmat. Ilmeisesti pelaan ihan liian varovaisesti.
Tylyin tilasto on isojen turnausten finaalipöydät. Olen selviytynyt 11 kertaa 10 sakkiin, olematta kuitenkaan kertaakaan parempi kuin 4.
Parhaiten muistuu mieleen Freeroll turnaus (n.1700 pelaajaa), jossa tulin finaaliin chip leaderinä. Enkä sitten voittanut enää ainuttakaan kättä, tuloksena 4. sija.
=====================================================================
EDIT: Tutkailin omaa blogiani ja huomasin että turnaus statistiikka ei taida olla ihan korrektia. Olen kyllä todennäköisesti ollut tuon 11 kertaa finaalipöydässä, mutta paras sijoitus onkin neljäs. Eikä tuo katastrofaalinen chiplead finaali tullutkaan 10$ turnauksessa vaan freerollissa jossa oli 1700 pelaajaa.
Asia jolla on oikeasti merkitystä, eli etten ole koskaan voittanut isoa cembaloa, ei muutu miksikään.
=====================================================================
Ikä? 39
Asuinpaikka? Tampesteri
Sukupuoli? Kolli
Kuinka kauan olet pelannut pokeria? Rontti 2 vuotta
Missä ja mitä pelaat tavallisesti? Joka verkossa vuorollaan, paitsi FullTiltillä...eivät anna millään avata uutta tiliä rakebackillä...
Saavutukset? Vain yksi tappiollinen (-14,80) kuukausi reilun kahden vuoden aikana.
Muuta itsestäni ja pokerista?! Pelaan kotuullisen hyvin limiittiä, ja olen fisu NL-pöydissä. Murrun turnausten lopussa blindien paineessa.
Tavoitteet vuodelle 2008... Siirtyä tasolle 5$/10$ limiitissä ja NL50 siinä toisessa. Lisäksi pitäisi vihdoinkin voittaa iso (satoja pelaajia) turnaus. Pitää varmaan lukaista hiukan Harringtonia.