12.02.2012, 00:44:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelaajaprofiili: Wippiyai  (Luettu 1601 kertaa)
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« : 31.01.2008, 00:09:25 »

2005 syksyllä, näin Aki Pyysingin televisiossa kertomassa ammatistaan. Ohjelma oli joku A-studio tai vastaava. Juontaja yritti jotenkin pitää pilkkanaan Akia, joka mielestäni laittoi tädille jauhot suuhun.

Aki kertoili vakuuttavan tuntuisesti ja kassanhallinnasta ja riskeistä, ja meikä oli myyty. Aikaisemmin en ollut kuullutkaan nettipokerista, mutta tuon ohjelman jälkeen kipitin välittömästi nettiin ja avasin tilin Bettsonille.

Seuraavana päivänä marssin oitis Akateemiseen kirjakauppaan ja ostin Sklanskyn Small-Stakes-Holdem-kirjan. luin kirjan ehkä neljä kertaa seuraavan parin viikon aikana.

Mitään rahaa en heti pokeri-tilille tallettanut vaan pelasin pelkällä leikkirahalla, kunnes tililläni oli useita kymmeniä tuhansia leikkidollareita. Tätä itseasiassa kesti ehkä pari kuukautta.

Sitten löysin EverestPokerin joka tarjosi ilmaisia limit-sittareita 10c palkinto potilla. Voittaja keräsi siis 5c kakkonen 3c ja kolmonen 2c. Noita turnauksia tahkosin melkoisen määrän. Keräsin niillä n.7$ rollin itselleni.

Seuraava askel oli limit pöydät Everestillä, alkaen tasolta ,02/,04. Rollin hallinta mielessä sukkuloin tasoja ylös ja alas kunnes kasassa oli 50$. Muistaakseni pelasin tuolloin parhaimmillaan 0,10/0,20 pöydissä.

Uutenavuotena 2006 päätin lopulta sijoittaa rahaa pelaamiseeni, ja tallensin yhteensä 200euroa muutamalle eri saitille.

Vuoden lopussa rolli näytti 1200euroa, ja pelasin parhaimmillaan 1/2 pöydissä.

Vuoden 2007 puolessa välissä näytti siltä että ylitän kirkkaasti 3000euron rajan, mutta loppu vuonna vaihdoin tylsäksi käyvän limiittipelin no-limittiin, enkä tehnyt tulosta juuri lainkaan. Tappiotakaan ei tullut mutta tuottoa en saanut aikaiseksi vuoden jälkipuolella kuin nimeksi.

Nyt rolli on n.2600euroa ja taistelen edelleen oppiakseni no-limit pelin. Tiedän tekeväni hyvää tulosta limiittipelillä jota pelaan yleensä tasolla 2/4, mutta nautin enemmän no-limitistä. Vaikka välillä takkiin tuleekin.

Turnauksia olen pelannut koko kahden vuoden ajan säännöllisesti. Pärjään hyvin sittareissa, ja isommissakin turnauksissa olen vahvoilla n. puoleenväliin asti. Sen jälkeen alkaa selkeät ongelmat. Ilmeisesti pelaan ihan liian varovaisesti.

Tylyin tilasto on isojen turnausten finaalipöydät. Olen selviytynyt 11 kertaa 10 sakkiin, olematta kuitenkaan kertaakaan parempi kuin 4.  Cry

Parhaiten muistuu mieleen Freeroll turnaus (n.1700 pelaajaa), jossa tulin finaaliin chip leaderinä. Enkä sitten voittanut enää ainuttakaan kättä, tuloksena 4. sija.

=====================================================================
EDIT: Tutkailin omaa blogiani ja huomasin että turnaus statistiikka ei taida olla ihan korrektia. Olen kyllä todennäköisesti ollut tuon 11 kertaa finaalipöydässä, mutta paras sijoitus onkin neljäs. Eikä tuo katastrofaalinen chiplead finaali tullutkaan 10$ turnauksessa vaan freerollissa jossa oli 1700 pelaajaa.

Asia jolla on oikeasti merkitystä, eli etten ole koskaan voittanut isoa cembaloa, ei muutu miksikään.
=====================================================================

Ikä? 39

Asuinpaikka? Tampesteri

Sukupuoli? Kolli

Kuinka kauan olet pelannut pokeria? Rontti 2 vuotta

Missä ja mitä pelaat tavallisesti?  Joka verkossa vuorollaan, paitsi FullTiltillä...eivät anna millään avata uutta tiliä rakebackillä...

Saavutukset? Vain yksi tappiollinen (-14,80) kuukausi reilun kahden vuoden aikana.

Muuta itsestäni ja pokerista?!  Pelaan kotuullisen hyvin limiittiä, ja olen fisu NL-pöydissä. Murrun turnausten lopussa blindien paineessa.

Tavoitteet vuodelle 2008... Siirtyä tasolle 5$/10$ limiitissä ja NL50 siinä toisessa. Lisäksi pitäisi vihdoinkin voittaa iso (satoja pelaajia) turnaus. Pitää varmaan lukaista hiukan Harringtonia.
tallennettu

Huonon pelaajan blogi  ---> http://mkebpb.wippiesblog.com/
Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 31.01.2008, 00:14:55 »

Loistava profiili!
tallennettu

Lifebook á la Kordo & Samppanen - www.grindingheaven.com
Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 31.01.2008, 00:21:01 »

Loistava profiili!
Eipä tohon voi paljoa muuta todeta!

Toivottavasti pelit jatkuu samaan malliin ja saat vielä korjattua tuon "huonon" menestyksen finaalipöydissä!
tallennettu

http://www.grindingheaven.com - Grinding Heaven, lifebook ala Kordo & Samppanen
BigTonza

Poissa Poissa

BigTonza

BigTonza@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2008, 01:55:09 »

Loistava profiili!
Eipä tohon voi paljoa muuta todeta!

Toivottavasti pelit jatkuu samaan malliin ja saat vielä korjattua tuon "huonon" menestyksen finaalipöydissä!

Yhdyn täysin edellisiin mahtava profiili. Toivottavasti pistät jonkinlaisen blogin tänne Wink olis mukava kuulla pelikokemuksias lisää!  Cool

Sitten löysin EverestPokerin joka tarjosi ilmaisia limit-sittareita 10c palkinto potilla. Voittaja keräsi siis 5c kakkonen 3c ja kolmonen 2c. Noita turnauksia tahkosin melkoisen määrän. Keräsin niillä n.7$ rollin itselleni.

Kärsivällisyyttä ainakin riittää Cheesy
tallennettu

No money, no funny!! ála BigTonza
Juup3

Poissa Poissa

:]

mikkonenpekka@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.2008, 09:53:08 »

Paras tähän mennessä!  Smiley
tallennettu

:]
ernesti29

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 31.01.2008, 17:51:14 »

Kärsivällisyyttä ainakin riittää Cheesy

Ja rispectit siitä! Itellä alkaa maistumaan viikon grindailu rollille sopivalla tasolla puulta.  Smiley
tallennettu
Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : 31.01.2008, 18:19:29 »

Ja rispectit siitä! Itellä alkaa maistumaan viikon grindailu rollille sopivalla tasolla puulta.  Smiley
Kannattaa muuttaa ajattelutapaa, siis jos ei halua olla koko ajan poikki tai koko ajan pelko perseessä, että on menossa poikki!

Miten $0.5 blindit tekee susta yhtään sen tyytyväisemmän, kuin esim. $0.1 blindit? Tarkoitan nimenomaan tuota kommenttia "Itellä alkaa maistumaan viikon grindailu rollille sopivalla tasolla puulta".

Sama peli tää on pelaat sitten niillä sentin blindeilla tai dollarin blindeilla. Miten luulet, että tilanne muuttuu kun pelaat sitä yhtä tasoa isompaa peliä? Sama tunne sielä on aina, että pitäisi mennä taas yhtä tasoa isompaan ja isompaan, jos niin haluaa ajatella. Aina haluaa pelata liian isoa peliä, jos ei jossain kohtaa tajua, että se on ihan sama minkä tasoista peliä sitä pelaa, kunhan se on oikeankokoinen taso suhteessa omaan rolliin ja pelitaitoihin.

Se on vaan niin kirjoitettu kiveen, että pokerissa kassanhallinta ja oikean tason pelaaminen rolliin nähden on ainoa varma tie voittoon.
tallennettu

http://www.grindingheaven.com - Grinding Heaven, lifebook ala Kordo & Samppanen
ernesti29

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 31.01.2008, 18:32:22 »

Kannattaa muuttaa ajattelutapaa, siis jos ei halua olla koko ajan poikki tai koko ajan pelko perseessä, että on menossa poikki!

Miten $0.5 blindit tekee susta yhtään sen tyytyväisemmän, kuin esim. $0.1 blindit? Tarkoitan nimenomaan tuota kommenttia "Itellä alkaa maistumaan viikon grindailu rollille sopivalla tasolla puulta".

Sama peli tää on pelaat sitten niillä sentin blindeilla tai dollarin blindeilla. Miten luulet, että tilanne muuttuu kun pelaat sitä yhtä tasoa isompaa peliä? Sama tunne sielä on aina, että pitäisi mennä taas yhtä tasoa isompaan ja isompaan, jos niin haluaa ajatella. Aina haluaa pelata liian isoa peliä, jos ei jossain kohtaa tajua, että se on ihan sama minkä tasoista peliä sitä pelaa, kunhan se on oikeankokoinen taso suhteessa omaan rolliin ja pelitaitoihin.

Se on vaan niin kirjoitettu kiveen, että pokerissa kassanhallinta ja oikean tason pelaaminen rolliin nähden on ainoa varma tie voittoon.

Joo hyvä kirjotus ja tossa on kyllä ideaa... Mutta kyllä se on paljon mukavampi pelata isommista rahoista, ku jostain senteistä. Täytyy yrittää nyt vaan pysyä siellä rollille jotenkin sopivilla tasoilla ja opetella kärsivällisyyttä ja grindausta.
tallennettu
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #8 : 31.01.2008, 18:37:58 »

En tiedä onko järkeä pelata noin varovaisesti...

Asiaan vaikutti varmaankin se, etten alussa luottanut paljoakaan pokeriverkkojen rehellisyyteen.

Myöskään en halunnut ruveta maksumieheksi kokeneiden pokerinpelaajien harrastukselle. Halusin varmuuden kyvyistäni olla voittava pelaaja ennenkuin sijoitin omaa rahaa touhuun.

Sitten kun tein depot, tein itselleni excelillä seuranta taulukon johon olen kirjannut jokaikisen pelaamani session. Olen siis paitsi ollut erittäin varovainen, myös pitänyt tarkkaa kirjanpitoa. Näin olen pystynyt kokoajan seuraamaan rollin kehitystä, ja että pysyn voittavana pelaajana.

Tuohan ei ole pitänyt paikkaansa ihan koko historian ajan. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen aloin äkkiä hävitä jatkuvasti. Tarkan kirjanpidon ansiosta huomasin asian nopeasti ja palasin sorvin ääreen. Pidin muutaman viikon tauon jonka aikana opiskelin lisää Sklanskyä.

Sittemmin homma on pysynyt hyvin hanskassa, paitsi että siirtyminen fixedistä no-limittiin tuntuu työläältä. Olen kylla hankkinut Sklanskyn Theory & practicen, mutta asia on sen verran paksumpaa että vielä en voi väittää sisäistäneeni kirjan sanomaa.

Periksi ei vain voi antaa  Roll Eyes
tallennettu

FiST67

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 31.01.2008, 18:39:15 »

Turnauksia olen pelannut koko kahden vuoden ajan säännöllisesti. Pärjään hyvin sittareissa, ja isommissakin turnauksissa olen vahvoilla n. puoleenväliin asti. Sen jälkeen alkaa selkeät ongelmat. Ilmeisesti pelaan ihan liian varovaisesti.

Tylyin tilasto on isojen turnausten finaalipöydät. Olen selviytynyt 11 kertaa 10 sakkiin, olematta kuitenkaan kertaakaan parempi kuin 4.  Cry
Joo hieno profiili, niinkuin jo mainitsin jossain muussa topicissa Smiley.
Mulla peleissä ongelma just toisin päin, eli turneet ja sittarit pitää mun kassan hallinan edes jotenkin siedettävällä tasolla. Cash game ontuu pahasti.
Miten sä pelaat noita turneita? Vaihdatko taktiikkaa eri turnaus vaiheissa, vai onko esim. tiukka ja agressiivinen päällä koko ajan? Tosta sun jutusta vois päätellä, että oot liian passiivinen FT:ssä.
tallennettu

IronFiST Bubble Master
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #10 : 31.01.2008, 18:49:54 »

Lainaus
Tosta sun jutusta vois päätellä, että oot liian passiivinen FT:ssä.

Juuri näin olen homman itsekseni tuumaillut.

Pelaan kyllä tiukkaa ja agressiivista peliä, joka on OK turnauksen alussa ja puolivälin paikkeilla. Ongelmia tulee kun blindit nousee, en varmaankaan osaa löysentää peliäni oikeassa suhteessa blindeihin.

Seurauksena on yleensä ollut hiljainen kuihtuminen, ja siitä johtuva paniikki + älytön all-in jollain keskiparilla.

Tuntuu oikeasti siltä että meikäläistä kuskataan kuin kuoriämpäriä tosipelin alkaessa turnauksessa.

tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 31.01.2008, 20:02:32 »

Lainaus
Tosta sun jutusta vois päätellä, että oot liian passiivinen FT:ssä.

Juuri näin olen homman itsekseni tuumaillut.

Pelaan kyllä tiukkaa ja agressiivista peliä, joka on OK turnauksen alussa ja puolivälin paikkeilla. Ongelmia tulee kun blindit nousee, en varmaankaan osaa löysentää peliäni oikeassa suhteessa blindeihin.

Seurauksena on yleensä ollut hiljainen kuihtuminen, ja siitä johtuva paniikki + älytön all-in jollain keskiparilla.

Tuntuu oikeasti siltä että meikäläistä kuskataan kuin kuoriämpäriä tosipelin alkaessa turnauksessa.

Mulla on täysin sama ongelma, enkä osaa löysentää peliäni oikeessa suhteissa blindeihin. Kuplan sisällä ollaan vähän aikaa ja sitten tulee noutaja. Ajattelin ostaa helmikuussa sen Harringtonin turnauskirjan ja lukasta.
tallennettu

Lifebook á la Kordo & Samppanen - www.grindingheaven.com
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #12 : 02.02.2008, 19:46:03 »

Lainaus
Toivottavasti pistät jonkinlaisen blogin tänne Wink olis mukava kuulla pelikokemuksias lisää!  Cool

Olen jo jonkin aikaa pitänyt blogia vähän niinkuin itselleni päiväkirjaksi. En ole koskaan ennen "mainostanut" tätä missään ja kirjoitan sitä oikeasti vain itselleni.

Tervetuloa vierailulle  Grin
tallennettu

FiST67

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 02.02.2008, 19:47:46 »

Lainaus
Toivottavasti pistät jonkinlaisen blogin tänne Wink olis mukava kuulla pelikokemuksias lisää!  Cool

Olen jo jonkin aikaa pitänyt blogia vähän niinkuin itselleni päiväkirjaksi. En ole koskaan ennen "mainostanut" tätä missään ja kirjoitan sitä oikeasti vain itselleni.

Tervetuloa vierailulle  Grin
PS: Linkki olis kiva Grin.
tallennettu

IronFiST Bubble Master
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #14 : 02.02.2008, 20:02:56 »

Roll Eyes

http://mkebpb.wippiesblog.com/
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!